Interview met Mick
Kun je jezelf kort voorstellen?
Natuurlijk! Mijn naam is Mick, ik ben 29 jaar en ik ben geboren in Rotterdam. Ik ben getrouwd en vrij recent heb ik een huis gekocht (via Move.nl) en daarnaast heb ik ook mijn oude woning verkocht via Move.nl.
Hoe ben je bij Realworks terechtgekomen?
Als klein kind gaf ik altijd al aan dat ik nooit op een kantoor zou werken. Voordat ik bij Realworks begon, ben ik werkzaam geweest bij de politie en daarna in het toerisme. Tijdens mijn tijd in het toerisme vond ik de onregelmatige werktijden niet meer fijn. Eigenlijk precies op dat moment kreeg ik een berichtje van Isa Beau (de recruiter) op LinkedIn voor de rol van 'Customer Support Medewerker'. De rest is geschiedenis. Na mijn eerste contract kreeg ik meteen een vast contract en nu ben ik doorgegroeid naar consultancy.
Waarom heb je voor Realworks gekozen?
Nadat ik het berichtje van Isa Beau kreeg, heb ik me meteen in de vacature verdiept. Tijdens de sollicitatiegesprekken heb ik veel kritische vragen gesteld, zoals de cultuur van de organisatie en hoe lang de huidige medewerkers bij Realworks werken. Veel medewerkers werken al meer dan 10 jaar bij Realworks. Ik had nog geen ervaring in het vak, maar ik hou wel van een uitdaging! De makelaardij is een branche die leeft. Het beeld dat tijdens de sollicitatiegesprekken geschetst werd, is ook gebleken. Realworks heeft een leuke sfeer en het is altijd gezellig. Ondanks dat Realworks een enorme groei heeft meegemaakt (van 50 medewerkers naar 100 medewerkers), wordt er altijd aan je gedacht. Ik ben een enorme Feyenoord-fan, dat brengt leuke gespreksstof op het kantoor in Amsterdam. Officieel werken we 2 dagen in de week op kantoor, de overige dagen werken we vanuit huis. Maar er zijn ook collega's die de hele week op kantoor werken. Het is altijd gezellig, er worden veel leuke grappen gemaakt en de collega's zijn fijn. Je bent er met z'n allen en helpt elkaar. Als je echt de sfeer wil meemaken, doe mee met onze QRM! Dan weet je het zeker (dus kom solliciteren). Ik had nooit verwacht dat ik een kantoorbaan zo leuk zou vinden. Het biedt veel stabiliteit, vrijheid en leuke collega's.
Hoe ziet je team eruit?
Per 1 april 2023 werk ik bij team consultancy. Dit team bestaat uit vier consultants, namelijk Menso, Robin, Nicky en ikzelf. Het is een leuk en gezellig team waar iedereen al langer dan tien jaar bij Realworks werkt. Dat is erg prettig voor mij, want zij kunnen hun kennis met mij delen.
Voor 1 april werkte ik bij het servicedesk team. Dit team is zeer divers. Toen ik net begon in deze rol, waren er meer mannen dan vrouwen in het team. Maar nu is het andersom en zijn er meer vrouwen dan mannen. Dit is erg leuk en gezellig. De leeftijden variëren tussen de 21 en 43 jaar. We komen graag naar het kantoor en lunchen tijdens de pauze altijd samen. We zijn ook vaak te vinden op de vrijdagmiddagborrel. Veel collega's zijn ook vrienden geworden met elkaar en zien elkaar ook buiten werktijd. Dat hoeft uiteraard niet, maar het mag wel! En dat is erg leuk.
Hoe heb je de eerste week ervaren?
Vanaf de eerste werkdag start je met een kickstart-week. Dit wordt verzorgd door recruitment en HR. Tijdens deze week word je voorgesteld aan de verschillende teams en krijg je een diepere blik op de producten die Realworks heeft. Wat erg fijn is, is dat je ook echt gezichten bij de namen krijgt. Tijdens deze week begin je met meerdere collega's van andere teams tegelijk. Dit zijn ook meteen gezichten die je meteen herkent, want de vloer is niet groot. Als ik naar de overkant van het kantoor kijk, zie ik een aantal collega's die in dezelfde maand als ik begonnen zijn. Deze week word je goed verzorgd, het is wel veel informatie, maar er wordt aan alles gedacht, zelfs een speurtocht in de buurt, zodat je de buurt leert kennen. Dit is belangrijk voor collega's die bijvoorbeeld recent naar Nederland zijn verhuisd.
Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?
Mijn dagen zijn erg gevarieerd. Ik begin altijd om 8:30 uur, wel nog met een kopje koffie. Op maandag praten we vaak over het weekend, maar het is niet verplicht. Bij de servicedesk werk je met twee verschillende dagdelen, waarbij je het ochtenddeel iets anders doet dan in het middagdeel. Rond 17:00 uur zijn we meestal klaar of maken we nog de laatste e-mails af. We hebben een goede work-life balance.
Wat vind je het leukste aan het werken bij Realworks?
De kwartaalfeesten (QRM) zijn super! Tijdens dit soort feesten proef je de gezellige sfeer. Maar ook tijdens een normale werkweek merk je de collegiale sfeer. Dit is naar mijn mening een belangrijke factor. Je hebt het gevoel alsof we een soort familie zijn en dat je nooit alleen staat.
Hoe houd je je kennis up-to-date?
Ik ben niet bang om veel vragen te stellen aan mijn collega's. Als ik bijvoorbeeld een klant aan de telefoon heb en het antwoord niet weet, wil ik het zelf ook begrijpen, zodat ik de klant zo goed mogelijk kan helpen. Ik ga dan terug naar de klant met het juiste antwoord. Mijn collega's zijn altijd bereid om mij te helpen en leggen het antwoord altijd zo uit dat ik het ook begrijp.
Ik luister ook vaak naar live-webinars van mijn collega's, lees nieuwsbrieven en volg e-learning. We hebben ook regelmatig trainingen van onze communicatietrainer Michel, waardoor we onze kennis op peil houden.
Wat kun je vertellen over de cultuur bij Realworks?
Het valt op dat veel van mijn collega's ook katten hebben, wat leuk is als je zelf ook een kattenliefhebber bent. Een ander aspect van onze bedrijfscultuur dat ik waardeer, is dat onze reiskosten van deur tot deur worden vergoed. Er is ook een mogelijkheid om een bedrijfsfiets te bemachtigen en deze te stallen bij het Centraal Station. Bovendien is er een restaurant in hetzelfde gebouw als Realworks, waar we gratis kunnen genieten van een heerlijke lunch. De koelkast op kantoor is altijd goed gevuld met alles wat je maar kan wensen.
Naast ons werk doen we ook leuke dingen samen, zoals jaarlijks deelnemen aan de MudMasters. Een leuke manier om onze banden te versterken en samen plezier te hebben!
Benieuwd naar de openstaande vacature? Klik dan hier!